Beskrivelser af Holdene


Smart Training
Smart Training er træning af hjernen via fysiske øvelser.
Det  styrker blandt andet: Indlæring, Koncentration og Hukommelse, evnen til at have overblik og strukturere opgaver, Balance, Koordination, Mere stabil samsyn og Stress Håndtering.


Senior+ og cirkeltræning
Er det for udfordrende at gå på nogle af de almindelige Senior hold, kan dette hold være et alternativ. Her går det ikke så stærkt, og bevægelserne er mere rolige.
 
Seniortræning
Hold der henvender sig til vores ældste medlemmer. Socialt samvær, bevægelse, styrke, afspænding er i fokus.


Effektiv Core og Rygtræning
Intensive 30 minutter med fuld fokus på mave og ryg. Kom gerne let opvarmet, eller deltag på cardio og interval inden.

Yoga 
Smidighed, styrke og åndedrætsøvelser. Halvanden timen med det bedste fra yoga verden
 
 
Bodytoning
Holdet starter med let aerobicopvarmning og derefter er det stående og liggende øvelser. Der vil ofte blive brugt  redskaber som elastikker, håndvægte, måtter og lignende. Hele kroppen bliver trænet.
 
Rygtræning
Forebyggende træning med fokus på ryg og mave. Ingen koreografi, kun alle de bedste øvelser til at holde ryggen intakt. Nogle instruktører benytter også maskiner i fitness i kombination med måtte øvelser.

Cirkeltræning
Her benyttes de 9 maskiner fra Life Fitness i kombination med øvelser der får pulsen op. Ingen koreografi og alle kan træne på eget individuelle niveau.
Forebyggende træning for ryggen. Der trænes ofte med egen kropsvægt og nogle instruktører benytter også fitnessmaskinerne. Der afsluttes altid med udspænding.
 
Power
Individuel styrketræning på hold, både for mænd og kvinder. Til hver sang arbejdes der en muskelgruppe igennem. F.eks. Squat, lunge, bryst, triceps. Biceps osv. Du bestemmer selv hvor tung din stang er til hver øvelse.

Skitræning
Op til sæsonen kører vi skitræning der fokuserer på styrke og stabilitet i ben og at udholdenheden forbedres samt fokus på balance og koordination.
 
 
Step 
 
Konditionstræning med let koreografi hvor man bevæger sig op og ned af en stepbænk. Afsuttes ofte med mave og rygøvelser samt stræk.

Step & Areobic
Konditionstræning med middel koregrafi, skiftevis på bænk og på gulvet. En svedig time til fed musik.
 
Cycling
Indendørs cykling til musik på stationære cykler. Du kan benytte cyclingsko med Look system.
Hvis du ikke har cyclingsko, så kan du bruge dine almindelig kondisko, og et sæt remme vi har til udlån.
Der er både begynder og almindelige timer som er inddelt med tal efter hårdhed. 1 forsøges kørt på lettere niveau end 2. Begynder timer tager altid udgangspunkt i den helt nye og utrænede.

HITT
​En meget effektiv metode til at forbrænde fedt. Der er høj intensiv interval træning ( HIIT ) Derudover er der en af de mest effektive måder at forbedre din kondition på. 

Fedtdræber
​Minder lidt om HIIT, men er lige et level under.

Træning på bold
Øvelserne foregår på en stor bold, hele kroppen bliver trænet skånsomt, og balancen er i spil det meste af timen.

Crossdance 
Crossdance er et danse fitness koncept baseret på moduler med  Dans, Bodytoning, cardio og Balance. Modulernes rækkefølge er nøje sammensat, så du får den optimale træning. 

Outdoor Crossfit.

75 minutter med funktionelle øvelser, øvelser der styrker de bevægelser du kender fra dagligdagen. 
Vi arbejder med egen kropsvægt, kettlebells, vægte og dæk, så din koordination, teknik og udholdenhed bliver udfordret.
Du skal være fri for alvorlige skader og skavanker for at deltage på timen, men have en trang til at arbejde maksimalt med din krop og have det sjov.


 

 

 


 
Juelsminde Hallerne Aktivitetscenter | Tofteskovvej 12D| 7130 Juelsminde | Tlf.: +45 75693675 | ml@jhacenter.dk - CVR.NR. 31627435